obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel
walrenshi
Goedendag
Ik heb een nieuwe PC met windows 10 en Printer xp-835 gekocht. De PC heb ik ondanks WIFI via de kabel aangesloten. De Wireless Printer heb ik met de bijgeleverde cd wireless geïnstalleerd. Vanaf de PC kan ik scannen, maar vanaf de printer blijf ik de melding krijgen 'communicatie fout, controleer of de PC aangesloten is'.

Op advies van de helpdesk van de fabrikant heb de installatie verwijderd en opnieuw alles vanaf internet gedownload en geïnstalleerd met uitgeschakelde Firewall. Ik kan echter nog steeds niet vanaf de printer scannen. Met hen alle instellingsmogelijkheden van de printer doorlopen en ziet er gewoon goed uit.

De routerinstellingen van de ubee 3200 heb ik ook bekeken maar is grotendeels abracadabra voor mij.
Mijn vraag is waarom de PC wel de printer vindt, maar de printer niet de PC.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes
Walter
 
Matty
Beste Walter,

de Epson xp-385 neem ik aan ?

Die bekabeld is aangesloten en je kan via je pc wel scannen maar via je printer niet .. apart..

Als ik het zo lees dan denk ik dat je het probleem niet in je modem / router hoeft te zoeken want via pc naar printer gaat het goed andersom alleen niet ik vermoed dat er ergens in windows 10 iets fout gaat en dat je het daar moet gaan zoeken.

Geen idee hoe de printer contact zoekt met je computer wellicht kan de helpdesk van epson je daarbij helpen of anders de helpdesk van microsoft..

Succes

Matty
 
walrenshi
Hallo Matty

Bedankt voor jouw reactie.
Alleen mijn PC is met de router bekabeld, de printer zelf is niet bekabeld met de PC.
Met de helpdesk van Epson heb ik al van alles geprobeerd, vandaar deze poging op het forum

Groetjes
Walter
 
Matty
Walter,

Heb je al geprobeerd als je de printer wel even bekabeld aansluit op je computer?

gewoon om te kijken of we het modem of de router kunnen uitsluiten?

Matty

p.s. reactie is geen probleem hoor we denken hier allemaal mee om tot een oplossing te komen !
 
walrenshi
Hallo Matty,

Ik heb zoeven de printer middels een USB kabel aangesloten en Printer ingesteld op Lokaal.
Vanaf de PC kan gescand worden, vanaf de printer nog steeds niet.

groetjes
Walter
 
Matty
Walter,

dan lijkt het mij dat het probleem in ieder geval niet in de modem/router zit maar eerder in windows 10.

Plekken om te zoeken gaan dus worden : hoe wil de printer de informatie naar de computer sturen en hoe blokkeerd windows dat.

Matty
 
walrenshi
Matty = Opgelost Smile

Bedankt voor de tips/suggesties. Het is 'achteraf' zo simpel.

Onder Apparaten en Printers heb ik met de rechtermuisknop geklikt en zag in de popup -scaneigenschappen- , heb daarop geklikt en kwam tot de ontdekking dat het tabblad -gebeurtenissen- als default waarde had -Vragen welke toepassing er moet worden uitgevoerd- i.p.v. -uitvoeren-
Hij scant nu dus ook vanaf mijn printer.
Wel raar dat dat stukje allen van invloed is op scannen vanaf de printer naar PC en niet vanaf PC naar Printer, maar goed ik ben tevreden!

Groetjes
Walter
 
Matty
Hoi Walter,

Goed om te horen dat het is opgelost, soms zit het ook in kleine hoekjes verborgen Smile

En goed om dit weer te weten heeft iemand met gelijke problemen ook weer iets aan !

Groeten

Matty
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie