obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
mail met bijlage op tablet
carmona
hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb voor mijn man een tablet gekocht van het merk lenovo, als hij mails ontvangt met een bijlage dan kunnen we die niet openen, ik kan zijn mail ook op mijn gsm ontvangen en daar kan ik de bijlages wel openen, maar op de tablet zitten er dikwijls geen bijlage bij, wat vreemd is want ze zijn wel te zien op pc en gsm. nu heeft er al eens iemand naar gekeken en die heeft er een programmatje opgezet, waardoor het wel zou moeten kunnen, maar helaas. nu moet hij dus zijn mail openen via ziggo.
nu ben ik niet zo handig met pc, tablet oid. maar kan iemand mij zeggen wat ik moet doen, om een mail die binnenkomt gewoon te openen en de bijlage te zien. zoals het ook gaat op pc e.d.
het zijn meestal bijlage als; pps of mb4 of ppsx.
de ene keer zie je ze wel staan, helemaal onderin als bijlage maar als je die dan wil openen dan duurt dit zo vreselijk lang, dus snap t net zo.
op mijn gsm krijg ik mail binnen en dan kan ik die laden en gelijk bekijken, maar nu dus niet, is dit op een makkelijke manier op te lossen, wie kan mij helpen??
ik begrijp dat er allerlei bestandjes zijn die je moet downloaden en dan zie je de bijlage, maar t moet toch makkelijker kunnen, net als op de gsm of pc.
 
Black Tiger
Tja ik heb een tablet maar gebruik hem bijna nooit.
De bijlages pps en ppsx zijn Powerpoint bestanden, daarvoor moet je een app installeren zoals Google Slides, of Powerpoint (is nog beter als je die gratis kunt installeren).

Voor het afspelen van mp4 is een mediaspeler nodig. VLC mediaspeler is bijv. een goede. Ik weet niet zeker of die ook voor tablets te krijgen is, dacht het wel.

Daarnaast ligt het er nog aan of het een Android tablet is of een echte iPad want laatstgenoemde werkt op Ios.
Bovengenoemde tips zijn voor Android tablets.
Greetings, Black Tiger
 
carmona
ik snap je antwoord, maar waarom kan ik mp4 wel op mijn gsm afspelen? het is een android tablet.
begrijp er niks van, heb een beetje spijt dat ik hem heb gekocht.
op mijn gsm had ik mijn mail gezet en die ontving gelijk alles zonder dat ik iets moest doen.
 
Black Tiger
De GSM zal alle software al er in hebben zitten. Alhoewel ik zelf nog nooit met mijn gsm geprobeerd heb om powerpoint af te spelen.
Hoe dat ook, softwarematig moet je apparaten niet met elkaar vergelijken. Sommige apparaten hebben bepaalde software er standaard in zitten, andere niet.
Je krijgt het heus nog wel voor elkaar en dan gaat die spijt nog wel over. Wacht nog een paar dagen tot na nieuwjaar, dan zullen er vermoedelijk wel meer gebruikers weer op het forum komen die je misschien beter kunnen helpen of het beter kunnen uitleggen.

Fijne jaarwisseling!
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

carmona schreef:…maar op de tablet zitten er dikwijls geen bijlage bij, wat vreemd is want ze zijn wel te zien op pc en gsm.

Dat zal een instelling zijn in het mailprogramma. Op mijn smartphone gebruik ik Gmail als mailprogramma. Daar heb ik ingesteld staan dat ik geen bijlagen wil ontvangen. (Die bekijk ik toch liever op mijnlaptop).

Ik weet echter niet meer of dat ook de default instelling was. De Gmail app creëert overigens wel weer download buttons onderaan de mail om de bijlagen alsnog binnen te halen op mijn telefoon.
Gewijzigd door briolet op 01-01-2017 11:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail met bijlage op tablet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
geen bijlage openen in ziggo mail Algemeen : 10 29-09-2017
E mail Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 07-02-2017
Advertentie