obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Voor problemen met het installeren van software. Het juist instellen van software.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Go App voor standaard Win 10 gebruiker
Gys
De Ziggo Go App kan ik alleen installeren als ik als Admin ben ingelogd. De Ziggo Go App werkt dan prima. Als ik daarna inlog als standaard gebruiker is de Ziggo Go App niet aanwezig in het Start menu.

Vraag : Hoe maak ik de Ziggo GO App beschikbaar voor een Standaard gebruiker ?
 
Black Tiger
Dat is eerder een Windows 10 vraag.

Ik heb zelf geen W10 maar misschien kan het via controlled folder access.
Kijk even hier:
https://www.schoonepc.nl/windows10/wi...iging.html
en dan in de alinea die begint met "controlled folder access" en verder, daar staat het een en ander.
Greetings, Black Tiger
 
Gys
Bedankt voor je antwoord Black Tiger.
Op de door u gegeven link zie ik geen oplossing (?)
Als de Ziggo Go App uit de Windows store niet geinstalleerd kan worden lijkt mij dat een Ziggo probleem want een App die zich alleen laat installeren door na interventie van een expert in Windows zelf zou eigenlijk gebruikersvriendelijker gemaakt moeten worden, IMO.
Gewijzigd door Black Tiger op 10-11-2017 21:19
 
Black Tiger
A.u.b. geen hele berichten quoten, zeker niet als het antwoord er meteen onder staat. Wink

V.w.b. het antwoord graag gedaan. Dat een app niet vanuit de Store geinstalleerd kan worden is geen probleem. Er zijn vele zogenaamde 3rd party apps die je zelf kunt installeren en dus ook niet in de Windows store voor komen.

De app werkt verder prima. Alleen niet als gewone gebruiker en dat kan heel goed te maken hebben met de beperking die Windows op de gebruikersrechten geeft bij een gewone gebruiker.
Van de andere kant weet ik niet 100% zeker of het mogelijk is een aparte keuze te maken in apps waarmee gebruikers kunnen kiezen ze voor zichzelf of voor alle gebruikers te installeren.

Als je meerdere partities hebt zou je kunnen proberen de app te deinstalleren en dan op een andere partitie opnieuw te installeren.

De app is niet aanwezig in het start menu als gebruiker. Kun je hem wel vinden als je met de verkenner gaat kijken in de "Program Files" directory of de "Progam Files (x86)" directory?
Misschien kun je hem van daaruit wel starten of een snelkoppeling maken.

Sommige apps moeten gewoon als admin gestart worden.
Misschien kun je hier nog iets mee:
https://www.schoonepc.nl/windows10/ge...chten.html

Maar ik ben het met je eens dat het eenvoudiger zou moeten kunnen, ik durf echter niet met zekerheid te zeggen of Ziggo daar wel iets aan kan doen. W10 is erg beschermend vergeleken met Windows 7.
Greetings, Black Tiger
 
Gys

Quote

Black Tiger schreef:

Dat een app niet vanuit de Store geinstalleerd kan worden is geen probleem. Er zijn vele zogenaamde 3rd party apps die je zelf kunt installeren en dus ook niet in de Windows store voor komen.

De app is niet aanwezig in het start menu als gebruiker. Kun je hem wel vinden als je met de verkenner gaat kijken in de "Program Files" directory of de "Progam Files (x86)" directory?


Is het mogelijk om het installatie bestand van de ZiggoGo App ergens bij Ziggo te downloaden ? In de Windows Store kan ik alleen een App zoeken, die dan zowel gedownload als geinstalleerd wordt.
Het installatie bestand kan ik wel zelf installeren. Als ik nl het installatie bestand ga uitvoeren als standaard gebruiker dan vraagt Windows automatisch naar de credentials van de Admin en wordt het keurig geinstalleerd.

Apps uit de App Store vind je nooit terug in de Program folder. Ze staan, voor elke gebruiker apart, in een local App Folder.
 
Black Tiger
Schijnbaar is ie alleen in de Windows Store te krijgen als ik dat zo lees op de website van Ziggo.

De enige oplossing die ik dan zie is als gebruiker inloggen en dan als gebruiker de app installeren. Dat zou ook op een of andere wijze moeten kunnen.

Misschien kan een van de collega's je hiermee nog helpen. Ik gebruik zelf nog geen Windows 10 om diverse redenen.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
app's van de store kun je niet zomaar downloaden naar je computer die worden meteen geïnstalleerd.

Wel kun je ipv de app te gebruiken deze link gebruiken om hetzelfde te zien in je browser, daarbij werkt de site meestal minder storings gevoeliger dan de app..

www.ziggogo.tv/nl
 
Gys
Hi Matty,
hartelijk dank voor je antwoord.

De Apps van de Windows Store kun je (nu) alleen op een apparaat krijgen als je inlogd met een Microsoft Account en ja, ze worden dan meteen geinstalleerd. Vervolgens kun je die App dan alleen gebruiken als je ingelogd bent met dat (Admin) Microsoft Account. Om U nog beter van dienst te zijn Sad Maar verre van ideaal qua privacy, Imo.

De browser oplossing heb ik geprobeerd in Chrome. Dat levert een Philips Freriks TV ervaring op : stotteren, haperen en het signaal kwijt.

Een oplossing ga ik hier onder posten
Gys
 
Matty
Hoi Gys,

Ik ervaar soms met de app problemen met plotseling stoppen van de uitzending zeer irritant maar ja daarom gebruik ik soms de chrome oplossing die dat bij mij een heel stuk minder heeft..

Groetjes
Matty

p.s. ben benieuwd naar een eventuele oplossing Smile
 
Johan63
apps, geïnstalleerd vanuit de Windows store, geven de mogelijkheid om het programma of app voor meerdere gebruikers beschikbaar te maken op 1 pc.
Misschien heb je dit over het hoofd gezien tijdens de installatie.
Chromecast is leuk maar een aantal zenders worden niet ondersteund door Ziggo om te casten.
Waaronder bijvoorbeeld live voetbal op rtl7.
En daar wordt ik dan weer niet vrolijk van
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Go App voor standaard Win 10 gebruiker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie