obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo verhoogt internetsnelheden voor consumenten +25% en bedrijven +20%
Zippo
Ziggo verhoogt internetsnelheden voor consumenten +25% en bedrijven +20%
In totaal 2,5 miljoen klanten krijgen flinke hogere snelheden
Ziggo gaat in april de internetsnelheden voor ruim 2,4 miljoen consumenten en 130.000 bedrijven fors verhogen. Particuliere klanten met een Start, Complete of Max-pakket krijgen 25 procent meer downloadsnelheid tot 500 Megabit per seconde (Mbit/s). Bij zakelijke klanten met Complete of Max gaat deze met 20 procent omhoog tot maar liefst 600 Mbit/s.

“Wij bouwen volop aan het netwerk van de toekomst met technische innovaties en hogere internetsnelheden die we doorgeven aan onze klanten”, aldus Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt van VodafoneZiggo. De hoogste downloadsnelheid voor consumenten met een Max-pakket komt na deze verhoging op 500 Mbit/s. Ook de uploadsnelheden van Start en Complete bij consumenten gaan 25 procent omhoog.

Het door ondernemers meest gekozen pakket Complete stijgt 20 procent naar een downloadsnelheid van 300 en het Max-pakket zelfs naar 600 Mbit/s. Uit onderzoek blijkt dat de meeste klanten ruim voldoende hebben aan de relatief hoge uploadsnelheid van 40-50 Mbit/s. Voor bedrijven met het Start-pakket blijven de snelheden gelijk.

Stapsgewijs modems resetten
Het instellen van de hogere snelheid vindt stapsgewijs plaats in een periode van vier weken. In de tweede week van april start Ziggo met het op afstand resetten van modems, waarna abonnees automatisch de nieuwe snelheden hebben. Klanten kunnen vanaf half april ook zelf hun modem resetten en krijgen dan meteen de nieuwe snelheid.
In een zeer beperkt aantal regio’s is het overigens mogelijk dat klanten de verhoogde internetsnelheden nog niet in alle gevallen ervaren. Dit houdt verband met de regionale omschakeling van analoge naar digitale tv om daarmee bandbreedte vrij te spelen voor internet. De snelheidsverhoging heeft geen impact op de huidige abonnementstarieven.

Naar 1 Gigabit per seconde
De aangekondigde snelheidsverhoging past in de ambitie van Ziggo om 1 Gigabit per seconde via het landelijke glas-coaxnetwerk te realiseren. Hiertoe werd in Utrecht al een geslaagde pilot uitgevoerd met de toepassing van DOCSIS 3.1. Dit is de nieuwste standaard voor het leveren van internetdata-, spraak- en videodiensten via het bestaande glas-coaxnetwerk. De stad Utrecht zal vanaf 2020 als eerste overgaan op deze snelheid, waarna de rest van Nederland binnen twee jaar volgt.

Bron: Persbericht
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nietes
Net mijn modem even gereset en ik heb de nieuwe snelheid alGrin
Stja Annoying
 
MisterSenseo
YES...........ik heb de nieuwe snelheid ook.
MisterSenseo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Ik vanmiddag herstart maar hier nog niet. Komt nog wel. Heeft misschien te maken ook met de grote storing in Limburg afgelopen week dat ze het hier wat later doen. Smile
Greetings, Black Tiger
 
Bitfreak
Hier in het noorden des lands ook nog geen snelheidsverhoging.Smile
 
Black Tiger
Moet ie echt gereset worden (naar standaard) of is herstarten ook voldoende of moet ie gewoon even van de stroom af?

Vind het zo vreemd. Mijn buurman 2 deuren verder heeft de verhoging al twee dagen en bij mij nog altijd 200 mbit.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
In principe alleen stroom eruit, en na 3 minuten er weer in..........;-)
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Bitfreak
Hier is inmiddels ook de nieuwe snelheid een feit,het modem een minuut van de spanning en voila.Clap
 
Black Tiger
Oke dat had ik eergisteren wel geprobeerd maar toen wilde het nog niet. Vandaag alleen een herstart gedaan.

Bedankt voor de tips, ik ga het vannacht nog eens proberen met een paar minuten de stroom er af.Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Helaas, nog niets.
Nja... komt dan vanzelf wel een keer goed.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo verhoogt internetsnelheden voor consumenten +25% en bedrijven +20%', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie