obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo en ISDN telefooncentrale
JvW
Goede middag,

ik heb de volgende vraag, ik heb een Vox Davo Small ISDN centrale van KPN en aangezien KPN stopt met ISDN moet ik een overstap maken. KPN kon mij eerst niet helpen maar komen nu met de oplossing met een SIP Trunk.
Nu is mijn vraag : kan ik via een AVM Fritz!Box Fon WLAN 7270 of een BINTEC-ELMEG be.IP 2x ISDN MEDIAGATEWAY mijn Vox centrale bij Ziggo aansluiten en blijven gebruiken?
Als dit niet kan heeft iemand dan een andere oplossing voor mij?

Vriendelijke groet,
Hans
 
Zippo
Heb je meerdere telefoonnummers via ISDN en is dat belangrijk?
Via consumenten abonnementen zul je niet meerdere telefoonnummers kunnen gebruiken. Ik dacht dat via Ziggo Zakelijk dit wel mogelijk was.
Op https://www.ziggo.nl/zakelijk/pakket-samenstellen/ zie ik in elk geval wel mogelijkheden voor een voip centrale.

Onderaan die pagina staat wel een nummer van de klantenservice. Informeer daar eens.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ik kan je er wel mee helpen.
Als de VOX analoog is kun je die gebruiken. Als het een ISDN centrale is dan kun je die niet meer gebruiken. ISDN is echt iets van uitsluitend KPN. Die gaan daar inderdaad mee stoppen en daarmee wordt ook alle ISDN apparatuur waardeloos.

Uitzondering daarop is je Fritzbox. Bijna alle nieuwe Fritzboxen, maar in elk geval ook de 7270 zijn zowel Annex B (isdn) alsook Annex A (analoog) compatible of via firmware om te zetten.
Volgens mij is het bij de 7270 een kwestie van een factory reset uitvoeren en dan bij de configuratie Annex B kiezen. Maar feitelijk heb je dat niet nodig, want je gaat geen telefoonkabel meer in de ADSL aansluiting van de Fritzbox gebruiken.

Je kunt dus wel je Fritzbox als telefooncentrale gebruiken voor Voip telefonie maar je kunt ook 2 analoge lijnen aansluiten.
Dat moet je doen via de bijgeleverde Y kabel. Ik heb dat gedaan voor telefonie van Ziggo voor 1 lijn, dat is vrij makkelijk.

Ik weet niet zeker of je ook 2 telefoonnummers bij een particulier abo kunt krijgen bij Ziggo, dat zou je even moeten navragen.

Maar feit is in elk geval dat alle ISDN apparatuur die -niet- analoog compatible is zoals de Fritzbox, niet meer gebruikt kan worden.

P.s. Check even de specificaties van die Bintec, want die kan je volgens mij wel nog voor IP telefonie gebruiken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo en ISDN telefooncentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie