obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
@home internet -> ziggo alles in 1. router doet het niet meer?
tijse400
IK heb al een hele tijd internet van @home.
omdat ik nog een vaste lijn van kpn heb, en wel ook digitale tv wilde dacht ik, ik neem een combinatiepakket, van 49,95, dat scheelt minimaal 25 euro per maand.

dus ik pakket opgehaald, oude modem uit. stekkers eruit, nieuwe modem aangesloten volgens de handleiding, eerst geprobeerd of ik ook verbinding kreeg via de router. lukte niet, toen met rechtstreekse kabel naar pc. werkte, activeren, werkte ook nadat ik de code had gekregen van een helpdeskmedewerker, router er weer tussen. werkt. niet!

bellen. weer rechtstreeks pc aansluiten, werkte niet meteen, maar uit eindelijk wel.

nu zegt @home dat ze me niet verder kunnen helpen en dat het aan mijn router moet liggen.

zou dubieus zijn, omdat ik 2 heb, en ze alle twee heb geprobeerd.

ook heb ik gevraagd of ik in de router nog de computernaam (cc-xxxxxa) moest zetten, maar dat hoefde niet volgens de helpdeskmedewerker .. KAN IEMAND DAT BEVESTIGEN? ( de laptop kreeg immers ook zonder dat nummer een IP adres en dergelijke)

de router krijgt wel een ip adres ( wonderlijk, uit verschillende ranges? sneek: 217.123.216.xxx of 217.123.218.xxx)

ook moet ik vaak de modem van de stroom halen om de router een ip adres te laten krijgen. maar ook dan: alles dhcp op router en pc, en alles krijgt ip adres, dhcp table netjes gevuld met pc's, maar ik krijg geen data binnen als het via de router gaat. ik vind dit heel vreemd want tot aan het erwissellen van de modem functioneerde alles perfect, zelfs nbijna nooit storingen

ik had voorheen een arris modem zonder telefonie, en nu heb ik een motorola surfboard met telefonie. (telefonie moet nog omgezet worden ivm vrijgave kpn)

ik heb de volgende 2 routers: netgear mr314 (oudje) en een linksys WRT350N wireless storage router

desnoods koop ik nog een router die het dan wel doet met de modem, maar als dat dan wel kan MOET het ook met mijn router kunnen. maar waarom wekt dit dan niet??

heeft iemand hier nognieuwe inzichten? wat kan ik nog proberen?

want zonder thuisnetwerk kan er niemand printen (netwerkprinter) en kan er maar 1 tegelijk online, na het verslepen van meters kabel dwars door het huis.
 
Zippo
De volgorde van aanzetten van de apparatuur is doorslaggevend.

Zet eerst eens alles uit!

Start kabelmodem, wacht een minuut.
Start router, wacht een minuut.
Start pc, check internet.

Ik ga ervan uit dat je router op dhcp staat ingesteld. Een ander probleem kan zijn dat je modem en je router de zelfde ip range gebruiken. In dat geval een nieuwe range kiezen in je router.

Hoop dat het nu lukt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
tijse400
Het staat op dhcp.

Moet ik nog een computernaam en domeinnaam in de modem instellen, of kan dat gewoon leeg gelaten worden? (cc-xxxxa en sneek1.fr.home.com)

Ik zal het proberen met 1 minuut wachten ertussen.

de range van de router is 192.168.1.100 tot 192.168.1.114. subnetmasker 255.255.255.0 de wanpoort op de modem krijgt een echt internetadres 217.123.18.143 en subnetmasker 255.255.254.0 bijvoorbeeld, dat is tegenwoordig dynamisch, en blijkbaar ook elke keer anders.

dit adres is tevens het ip adres waar jou verbinding mee online is op internet, dus blijkbaar krijgt het modem ook dat nummer, en geeft hij dat transparant door aan de router of pc die je er op aansluit.
(andere mogelijkheid is dat de modem eigenlijk een tunnel opzet)

( ik vind het raar dat er niet naar leasetijden wordt gekeken en er dan niet hetzelfde adres wordt uitgedeeld aan dezelfde modem)
Gewijzigd door tijse400 op 24-10-2008 10:43
 
Zippo
Probeer in eerste instantie leeg te laten, als dat niet lukt alleen het cc nummer invullen en alles weer uit en aanzetten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '@home internet -> ziggo alles in 1. router doet het niet meer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie