obey-robots.txt
27 Mei 2018, 15:38
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 36% [16 stemmen]
36% [16 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 64% [29 stemmen]
64% [29 stemmen]

Stemmen: 45
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
AliExpress
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

SSH problemen op hoge poorten bij Ziggo.

Black Tiger
Ik beheer een aantal servers van op afstand middels SSH.
Deze bevinden zich niet op de standaard poort 22 maar uit veiligheidsoverwegingen en anti scriptkiddie bruteforces op hoge poorten bijv. 52000. Verder wordt er gebruik gemaakt van ssh keys.

Wat er gebeurt is dat als het SSH venster even niet gebruikt wordt, of niet in focus staat, bijv. omdat ik even in de browser bezig ben, het na korte tijd niet meer mogelijk is in het ssh venster te typen.
Korte tijd daarna wordt de sessie automatisch gesloten.

Het gebeurde me ook al een keer dat ik tijdens het typen opeens niet meer verder kon typen en korte tijd later (minuutje ofzo) de sessie gesloten werd.

In eerste instantie dacht ik nog dat het misschien er aan kon liggen dat ik nog niet mijn exclude ip in de firewall gewijzigd had, maar dat heb ik momenteel op alle servers gedaan en nieuwe testen wezen uit dat het hier niet aan lag.

Is er soms bij Ziggo een monitoring op zeer hoge poorten, of iets anders wat deze vreemde timeouts kan generen? Zoals gezegd heb ik dit euvel zowel bij Telfort alsook bij andere vorige providers nooit gehad. Ook is er sinds de overstap 12 dagen geleden niets gewijzigd aan de software die daarvoor gebruikt wordt, noch op de servers.

En het lijkt me voor de hand liggend dat als ik aan een zakelijke server een update aan het doen ben, dit enorm storend kan werken.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Gebruik je hiervoor Putty?
Ik ervaar zulke timeouts niet.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Black Tiger
Nee ik gebruik wegens diverse redenen al jaren SecureCRT.

Zit jij ook op zo'n hoge poorten dan met SSH i.p.v. poort 22?
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Nee, maar is geblokkeerd voor andere ip's.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Black Tiger
Ja oke, maar het gaat om het verliezen van de verbinding op de hoge poorten. Op de lage heb ik er ook geen last van.

Alleen bij andere providers heb ik er ook op de hoge geen last van gehad.

Het lijkt alleen bij Ziggo te spelen, vandaar dat ik het vreemd vind en me afvraag of daar oorzaken voor zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
En wat als je een "willekeurige" poort pakt onder de 1024?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Black Tiger
Eigenlijk moet je onder de 1024 wegblijven, die poorten zijn normaliter eigenlijk al gereserveerd.
Een zo'n lage poort pakken zou betekenen dat ik alle servers zou moeten gaan omzetten naar een lagere poort. Kan wel, maar zou niet moeten hoeven.

Ik zal op 1 server tijdelijk eens op een poort een stuk lager proberen om te zien of dat helpt.

Maar ik wil gewoon graag weten of er bij Ziggo iets speciaals is met die hoge poorten dat het hier wel problemen geeft.

Dat zal vermoedelijk alleen iemand van Webcare kunnen nagaan neem ik aan.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 03 2012 00:30:37:
Grmpfz....

Getest op poort 22 met zowel SecureCRT alsook Putty.
Probleem blijft.
Misschien ligt het dan aan mijn pc maar vind het wel vaag dat ik hier met Telfort nooit last van heb gehad.
Gewijzigd door Black Tiger op 03-02-2012 00:30
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Een mysterie! Ligt het misschien aan je firewall instellingen van je pc?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Black Tiger
Nee, firewall kan geen timeout geven. Daarnaast is daar niets aan gewijzigd, ik gebruik gewoon de windows firewall.
Virusscanner is ook niet verandert, alleen die webprotectie gedeinstalleerd maar verder ook nog gewoon Avira free. Ik begrijp er geen bal van, heb dat niet eerder op deze manier meegemaakt.

Zal t.z.t. eens testen met een laptopje.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
En als je inbound de bewuste poort eens opent in de firewall en check even of pings geblokkeerd worden.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SSH problemen op hoge poorten bij Ziggo.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zoveelste prijsverhoging bij Ziggo en verandering AV. Ziggo nieuws 1 17-05-2018 14:06
Europese inval bij Ziggo Sport voor onderzoek uitzendrechten Ziggo nieuws 2 12-04-2018 15:52
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws 1 09-03-2018 01:43
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo 3 06-02-2018 17:52
Ziggo Go App voor standaard Win 10 gebruiker Een oplossing Software vragen 2 04-12-2017 18:21
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:38:20
| Bitfreak01:00:26
| Ziggo Webcare04:13:56
| Justin2304:29:49
| Zippo05:59:53
| Gilex07:12:42
| Desmark07:20:56
| MisterSenseo15:32:08
| fatman 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem 😢

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!