obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Laat hier je suggesties achter voor dit forum. Tevens kun je hier suggesties, ideeën, wensen en voorstellen kwijt met betrekking tot verbeteringen van de apparatuur en diensten van Ziggo. B.v. nieuwe functies in firmware voor modems en ontvangers.
Wie is er voor cloud recording?
Voor Voor 43%[3 stemmen]
Tegen Tegen 14%[1 stem]
Geen belangstelling Geen belangstelling 43%[3 stemmen]
Totaal stemmen : 7
 Onderwerp afdrukken
Cloud recording graag!
pelderson
Ik ben onlangs overgestapt van kpn allesineen naar ziggoallesineen. TWas ff wennen, maar wel een verbetering, vooral de internetsnelheid. Wat wij het meeste missen is de mogelijkheid voor tv-programma's opnemen "in de cloud" in plaats van op de lokale recorder.

Voordelen:
* net zoveel programma's tegelijk opnemen als je maar wil
* opnemen is in te schakelen vanaf de app, ook als je niet thuis bent
* opnames wissen vanuit de app
* geeh hikkende recorder meer (ja, dat gebeurt best vaak!)

Als kpn het kan kan ziggo het ook, toch? Als ziggo dit zou aanbieden als extra dienst, zou ik er zeker gebruik van maken. En je zou kunnen toevoegen: afspelen van de opnames met de app. KPN heeft dat niet!
 
kobus1960
Goed idee, maar hoeveel ruimte wens je dan "in de cloud"?
Ik denk dat daar het probleem zit voor een dergelijke dienst.
Las vandaag toevallig het onderstaande artikel, is dat een optie voor je?
http://www.nrc.nl/tech/2014/03/04/de-...oor-thuis/
Dit artikel vertalende naar de hoeveelheid opslag welke Ziggo
dan moet gaan herbergen deed me denken aan jouw vraag.
 
pelderson

Quote

kobus1960 schreef:

Goed idee, maar hoeveel ruimte wens je dan "in de cloud"?
Ik denk dat daar het probleem zit voor een dergelijke dienst.
Las vandaag toevallig het onderstaande artikel, is dat een optie voor je?
http://www.nrc.nl/tech/2014/03/04/de-...oor-thuis/
Dit artikel vertalende naar de hoeveelheid opslag welke Ziggo
dan moet gaan herbergen deed me denken aan jouw vraag.


Kpn biedt het dus het moet kunnen he! De grap is, ziggo hoeft het maar 1 x op te slaan ongeacht het aantal gebruikers. De 'opname' bestaat dus eigenlijk uit afspeelrecht en pointers naar begin en eind! Als niemand meer aanspraak heeft kan het weg.

Dat is veel mooier dan duizenden klanten tegelijk hetzelfde stuk video lokaal in hun meterkast te laten kopiëren.

Je kan de beschikbare ruimte limiteren in schijfruimte en in opnametijd. De samsumg recorder slaat dacht ik 500 GB of 1Tera op, dat lijkt me mooi, minder is ook goed, je gooit gewoon de oudste opnames weg. Als de klant het maar weet is daar prima mee te leven. Je zou ook een max bewaartijd in kunnen stellen, een maand of zo. kpn doet alleen een schikfruimte limiet, maar nogmaals, ik denk niet dat ze het voor iedere klant apart opslaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cloud recording graag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
Kabelaar Ziggo komt met gecombineerde cloud/email-dienst Ziggo nieuws : 10 21-02-2014
wifi valt weg: graag info Storing : 2 09-09-2013
150.000 Ziggo-klanten gebruiken interactieve cloud-dienst Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 2 22-08-2013
Ziggo heeft wereldprimeur met volledige op cloud gebaseerde interactieve DVB-C TV-dienst Ziggo nieuws : 18 09-07-2013
Advertentie