obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
problemen met ziggo netwerk
mabje777
We hebben van alles al geprobeerd.. maar komen er niet meer uit, meerdere keren gebeld omdat de verbinding van ZIGGO gewoon geen constante verbinding is maar tijden het spelen van een game regelmatig even weg valt, waar door het spelen van een spelletje gewoon niet meer leuk is aangezien dit 2x per minuut gebeurt...
Meerdere keren gebeld met ZIGGO 1st hebben ze de kabel onder de weg vervangen die beschadigd bleek te zijn door regenschade.
2de keer kwam een monteur heeft alle signalen gecontroleerd en bleken we een te oude versie CISCO modem te hebben gekregen, modem dus vervangen probleem nog steeds niet opgelost.
3de keer gebeld een monteur vervangt weer de modem nu voor een Ubee controleert alle signalen en nog steeds geen probleem te vinden, en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Nogmaals gebeld en het probleem is gewoon niet te vinden volgens ziggo. Terwijl als ik cmd gebruik in start en google ping zie ik continu time-outs en pings die van 15 -> 3000 springen vooral als je een speedtest aanzet om te controleren!
In de Ziggo speed test is duidelijk te zien dat er een prima download snelheid, ping en upload snelheid is maar in de grafiek kan je duidelijk zien dat het geen rechte lijn is zeker niet in het uploaden!

Dit probleem speelt zich af op kabel en wifi, zowel op de nieuwe netwerk kabels als de oude is dit het probleem.
Modem kan het probleem gewoon niet meer zijn, maar toen wij een router er tussen gebruikte 2 jaar geleden op onze oude modem hadden wij dit probleem nooit! (dus misschien is dat nog het proberen waard..)

Verder weten wij niet wat er mis is.. volgens ons ligt het aan het uploaden dat de modem of ZIGGO het signaal niet snel genoeg ontvangt en daardoor een time out veroorzaakt en hoge pings..
 
Zippo
Zoek eens op Google Search: pingplotter en Google Search: smokeping.

Gebruik een gratis of trial versie.

Deze programma's geven een mooi inzicht in waar de bottleneck zit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mabje777
Wat zou ik hier anders mee moeten zien dan als ik cmd gebruik in start en in typ: ping 8.8.8.8 -t waardoor in mijn internet ping test via google?
Ik zie alleen een grafiekje maar dat lost nog niks op..
 
Zippo
Met dat grafiekje kun je zien in welke hop het probleem zit en zo bepalen of het een intern of extern probleem is.

Zie ook andere threads hierover:
Lag met ubee router
Pingpieken en time-outs
enorme ping jumps
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
En het mooiste is als je natuurlijk kunt pingplotten naar de gameserver Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met ziggo netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie